Gyakran ismételt kérdések

Gyakran ismételt kérdések Általános szerződési feltételek

Mi az a Joghatály alkalmazás?

Az alkalmazás a weboldalra feltöltött szöveges állományokat átvizsgálja (legyen szó akár .doc, .docx vagy .pdf kiterjesztésű fájlról), és egyezéseket azonosít a magyar vagy európai uniós joganyag, illetve a szövegben fellelt jogszabályi hivatkozások, jogszabálycímek között. A megtalált jogszabályi részletekre hatályossági ellenőrzést tud indítani a felhasználó, aminek eredményeképp a rendszer meghatározza, hogy az adott jogszabály hatályos-e vagy sem. A forrásvizsgálat funkció akkor nyújt segítséget, amikor nem tudjuk, hogy egy szövegrészlet melyik jogszabályból származik.

Kipróbálhatom ingyen a szolgáltatást?

Igen, lehetősége van előfizetés nélkül is kipróbálni a hatályosságvizsgálatot, azonban a dokumentum-feltöltés és az 1000 karakter feletti szövegellenőrzés csak előfizetés után rendelkezésre álló szolgáltatás.

Nem aktiváltam időben a regisztrációmat, mit tehetek? 

Ha jelszóemlékeztető emailt kér, és megváltoztatja a jelszavát, automatikusan aktiválódik a fiókja.

Hogyan tudok előfizetni a joghatály alkalmazásra?

A kiválasztott csomagot az Előfizetés menüpont alatt tudja megvásárolni. Napi, havi, 3 hónapos és éves előfizetésre van lehetőség.

Milyen joganyaggal dolgozik a szolgáltatás?

A hatályosságvizsgálat funkció európai uniós és magyar joganyagra elérhető, a forrásvizsgálat pedig az európai uniós joganyagra.

Hogyan jelezhetem, ha valamilyen hibát észleltem az alkalmazásban?

A hibák bejelentését bejelentkezés után a panaszkezelő felületen vagy sürgős esetben a kapcsolatnál megadott elérhetőségen tudja jelezni.

Mit kell tudnom a keresésről általánosságban?

  • Fontos, hogy a feltöltött állomány .pdf, .doc vagy .docx formátumú legyen.
  • Hosszú szövegek esetén a feldolgozás több időt vehet igénybe, ilyenkor az alkalmazás e-mailt küld, ha befejeződött a keresés.
  • Az alkalmazás azt vizsgálja, hogy az adott jogszabálynak van-e hatályos változata, azt nem, hogy a hivatkozott cikk/bekezdés maga hatályos-e. Ennek ellenőrzésére javasoljuk a vizsgálat után kapott linkkel a megfelelő oldalak felkeresését.

Miért nem találja meg a hivatkozást a rendszer EU-s keresés esetén?

  • Az alkalmazás az „évszám/sorszám/dokumentumtípus” formátumú hivatkozásokat ismeri fel elsősorban, például: „1999/468/EK határozat” vagy „93/25/EGK tanácsi irányelvek”
  • Nem megfelelő hivatkozási forma például: „2015/3. 100–111.”  vagy „A szerződés 251. cikkében” vagy „Hatósági ellenőrzésekről szóló uniós rendelet”
  • Az alkalmazás kezeli a rendeleteket, határozatokat, irányelveket, nem kezeli viszont a bírósági döntéseket.

Miért nem találja meg a hivatkozást a rendszer magyar jogszabályok esetén?

  • Az alkalmazás csak a törvényeket és a rendeleteket kezeli.
  • Törvényeknél az *évszám "évi" sorszám "törvény"* vagy "tv." típusú hivatkozási formákat ismeri fel a rendszer, például: "2011. évi CLXI. törvény" vagy "1991. évi XLIX. tv"
  • Törvényeknél a szokásos rövidítéseket is felismeri az alkalmazás, például: "Btk" vagy "Hpt", előfordulhat azonban, hogy dokumentuma olyan rövidítést tartalmaz, amely kevéssé ismert, ezért nem találja meg az alkalmazás.
  • Rendeleteknél a *sorszám/évszám (dátum) típus "rendelet"* típusú hivatkozási formákat ismeri fel a rendszer, például: "29/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet"

Miért nem kapok forrásvizsgálatnál találatot?

  • A funkció csak egyetlen szövegrészletet tud kezelni egyszerre, a felesleges szóközök és enterek problémát okozhatnak.
  • A forrásvizsgálat esetében a rendszer kizárólag európai uniós joganyagokban keres.

Hogyan tudom törölni a fiókomat?

Kérjük keressen fel minket elérhetőségeink valamelyikén, és mi töröljük a fiókját, amennyiben ezt kéri.